torsdag 8 september 2011

Cogito, ergo sum. Jag tänker alltså finns jag.

Denna blogg är tänkt att handla om kokböcker. Kokböcker i alla dess former och slag.
Jag har inte hittat ett ställe där man kan läsa, skriva och diskutera om kokböcker.
  Om man letar efter en ny kokbok som ska förgylla ens vardag, vart finner man råd om man inte vet vad man vill ha? Vart ska man börja? Vad har andra för åsikter om den bok man fäst sig vid? Orkar man gå igenom oräkneliga bloggar och söka efter recensioner som kanske inte ens finns?
 Det är här denna blogg kommer in i bilden. Min tanke är att Vi ska, tillsammans, segla fram genom havet av kokböcker. Dela tankar och åsikter. Vad är bra med den här kokboken? Vad är dåligt? Slösar jag bort mina pengar om detta blir mitt nästa inköp? Kokböcker är ingen billig historia. Såsom pockets. Sådana som man köper, läser och ger bort. Min åsikt är att en kokbok ska följa med en genom livet och endast göras av med om den är fruktansvärt ful och tråkig.
  Visst detta kanske inte är ditt livs största problem. Denna blogg kommer inte att lösa din livskris.
Men kokböcker är roligt. De finns alltså måste har vi tankar kring de.

Cogito, ergo sum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar